14 februari

Koh Lipe-Langkawi, Malaysia

Sista förmiddagen på Lipe så vi var uppe tidigt och packade iordning och käkade frukost i vår solsäng. Solade fram till kl 11,30 för att sen hämta våra väskor och checka ut, dock en hel timme försent :P

Käkade lunch och slappade i skuggan innan vår "taxi" dök upp och tog oss ner till båthamnen, dvs Pattaya beach! Där fick vi checka in och sitta och vänta på båten. Efter säkert 1 1/2 timme fick vi hoppa ombord på en longtail och åka ut till färjan. Där fick man gå av från longtailen och direkt på färjan så man fick passa på när vågen kom så man kunde få ett putt uppåt och sen fick draghjälp upp, haha!

Väl ombord så fick vi vänta en stund då två personer var väldigt försenade men sen drog vi iväg. Denna färjan var mkt behagligare och vi satt inne och kollade på film. Bätfärden tog 1 1/2 timme och ska jag tillbaka till Lipe någongång lär jag verkligen åka båt från Langkawi!!!

Framme i Langkawi fick vi ta och hämta våra väskor och vänta på våra pass och få en stämpel i passet. Hoppade in i en shuttlebuss där jag fick sitta i framsätet ihop med chaffisen medans Agnis trängdes i bak. Var så sjukt nära på att krocka, han drog handbromsen tog och vi var typ 1 cm ifrån!!! Chaffisen var iaf väldigt trevlig och pratade bra engelska :)

Langkawi var en väldigt fin ö och bara på bilfärden till hotellet så kände jag direkt att jag trivdes!  Släppte av folk utmed vägen och väl framme vid vårt hotell checkade vi in och bodde på andra våningen i ett "hus".  Gjorde oss redo och sen gick vi ut i "stan" och käkade.

Åt på en mexikansk restaurang, svingött va de! Det va varmt o skönt också :) Sen tog vi en sväng och kollade på shoppinggatan, regnade faktiskt en stund! Medans de regnade käkade vi lite glass på donken och surfade lite ;) Väl tilllbaka fick vi flygpacka i våra väskor lite innan läggdags :)

13 februari

Koh Lipe

Var uppe tidigt så vi kunde få en solsäng och efter typ 30 minuter fick vi frukost också ;P Slappade hela dagen i solen och det var helt sjukt varmt! Läste och sov om vartannat och försökte få kontakt med folket hemma, Wifit var superkasst :P

Helt plötsligt var klockan 18 så vi gick in och Agnis duschade och såklart lyckades jag inte få något vatten. Så störande att det inte funka ordentligt en enda dag!!!  Fick även besök av en ödla både i duschen och på toan.

Dagens skratt var nog när jag sprang ut från toan med byxorna och trosorna nere och dassrullen för jag blev jagad av en geting :P Agnis skrattade gott åt detta!

Slappade lite innan vi drog ner mot centrum för lite shopping. Blev lite småbös handlat ;) Sen försökte vi hitta ett ställe att äta på, lite otur med det stället för maten var inte god och tog hela livet att få maten ^^Sen gick vi tillbaka till hotellet och läste innan vi la oss :)

12 februari

Koh Lipe

Vaknade mitt i natten av att Agnis ryckte till och sa att de var något i sängen. Jag sa tyst men förskräckt. - e eeee det ett djur? Det var ett mars-papper. Helvete vad vi skrattade åt det mitt i natten ^^

Frulle innan vi lade oss i sanden. Min mage var inte alls på bra humör så hela dagen låg vi i sanden i skuggan och halvsov och sprang på toa. Käkade lunch på hotellet och ja bara slappade! Framåt kvällen gick vi och åt indisk mat och köpte lite frukt innan vi spelade lite kort! Lugn dag deluxe!