24 januari

Hanoi

Var uppe tidigt på morgonen för att hinna frukost och blev lite stressade då Agnis mat inte kom och vår transfer skulle komma vid 7,30. Vi hade innan det släpat ner våra väskor från 4 våningen så vi kunde åka direkt! Väl efter frukosten fick vi reda på att vädret kanske var för dåligt för att kryssningen skulle bli av så vi skulle invänta besked!

Efter ca 1 1/2 timme så gav vi upp med väntandet och gav oss ut i spöregnet för att gå till kontoret där vi beställt kryssningen ifrån. Där fick vi reda på att de va inställd pga dåliga väder. De va storm, spöregn och 5 grader o vi fick tillbaka våra pengar. Vi var väldigt besvikna då vi hade sett fram emot den samt att vi hade bokat flyget till Bangkok men de skulle inte gå förrän om 3 dagar.

Deppade och hungriga gick vi tillbaka till hotellet där vi tänkte vi kunde stanna en till natt. Dock var de fullbokat över natten så vi gick till stället mitt emot hotellet och käkade tidig lunch och bokade ett annat hotell. Där diskuterar vi även om vi skulle köpa nya biljetter till Bangkok då vi inte ville stanna i kylan i flera dagar än nödvändigt, för det var så jävla kallt och spöregnade!!!

Men efter att ha kollat på vietjet hemsida lyckades jag boka om våra biljetter till morgonen efter utan att betala några extra pengar. Jag seriöst grät glädjetårar över att få åka till Bangkok och värmen tidigare!!

Vi hämtade våra saker på hotellet och tog en taxi till det andra hotellet. Väl där fick vi vänta lite för och checka in så det bjöd på varmt te :)  Väl uppe på rummet möttes vi av en toalett glasbur och som vi skrattade åt de rummet. Man såg liksom varandra på toan och när man duschade, så diskret ;)

Sen kröp vi ner i sängen, jag somnade och Agnis läste resten av dagen låg vi i sängen och slappade, kollade på tv och läste med tjockkläderna på! Frös som fan, inga tjocka väggar eller täta fönster precis ;) sen kollade vi på tv o slappade. Framåt kvällen blev vi hungriga så begav oss ut i kylan. Vi tog första bästa stället där vi käkade och sen typ sprang tillbaka till hotellrummet. Detta var verkligen ingen bra dag då allt blev skit förutom ombokningen av flyget och det va kallt och livet kändes allmänt piss :P