15 februari

Langkawi - Kuala Lumpur, Malaysia

Upp på morgonen för att hitta ett frukostställe för det fanns inte på hotellet. Det enda som var öppet typ var donken så vi fick genomlida det :P Tillbaka på rummet plockade vi ihop och släpade ner väskorna till repan och väntade in vår taxi som skulle ta oss till Cable car-området. Vår taxigubbe var väldigt pratglad och han pratade på medans vi var lite halvsov i baksätet!

Väl framme så gick vi in på området och köpte biljetter till Cable car-resan och SkyDome. Där fick vi börja med att besöka SkyDomen som var en rund 4d-upplevelse om universum. Väldigt coolt men jag blev yr i huvudet ^^

Sen tog vi en cable car upp till "första stoppet". Det tog ca 7-10 min och det gungade på bra ibland(de blåste en del) men vilken utsikt. De va så häftigt :) Hoppade av och tog lite kort innan vi hoppade på en till cable car upp till toppen och skybridgen

Åkte "tramen" ner till bron för att gå på den! Väl ute på bron så fick jag svindel. Den rörde ju på sig och jag hatar när saker och ting svajar för då får jag lite panik. Agnis skrattade gott åt mig när jag gick och balanserade i mitten av bron och gick jag i närheten av kanten höll jag mig i ^^

Det var dock lite disigt så vi såg inte Koh Lipe men hade en bra utsikt över resten av öarna runt Langkawi. Vi tog lite kort o njöt av utsikten innan vi tog tramen tillbaka och var uppe vid toppstationen. Kollade lite på det området, tog kort och hoppade på en Cable car ner till marken igen :)

Väl nere köpte vi glass och souviners i värmen innan vi drog oss ut till vår taxigubbe på parkeringen. Han stod och väntade en bit bort och vi pratade lite med några andra taxigubbar som skrattade och pratade glatt med oss. Vi tog och åkte mot Eagle square och hade en väldigt intressant pratstund med vår taxigubbe under de 45 minuter vi satt i bilen.

Vi anlände till Eagle square och det var riktigt varmt! Vi hade 40 min på oss att kolla runt så vi gick och tog kort vid örnen och sökte skydd inne i en affärsbyggnad och shoppade lite smått och gott. Köpte dricka och satte oss i skuggan och slappade lite, helt galet varmt. Mötte upp vår taxigubbe som skjutsade oss tillbaka till området där vi bodde.

Var förbi en butik som vi besökte kvällen innan och köpte med lite mer saker ;) Lunchen intogs på ett indiskt ställe, Agnis tyckte det var gott men mitt va inget vidare tyvärr! Sen var vi tillbaka på hotellet och plockade om våra saker och hoppade in i taxin och åkte mot flygplatsen.

Väl där så checkade vi in vårt bagage efter lite krångel med bl.a. Övervikt. Gick igenom en enkel säkerhetskontroll och väntade på planet. Flygplatsen var ganska liten och vi boardade efter en stund.

Flygresan till Kuala gick på 45 minuter men de var en speciell resa. Barn skrek överallt och ungen bakom oss spydde, det som en evighet!! Väl framme i Kuala så hämtade vi vårt bagage och gick igenom passkontrollen och ställde oss i taxikön. De tog sin lilla tid!

Sen fick vi leta rätt på taxi bilarna som var flera våningar ner genom hela flygplatsen typ. Det var långt och krångligt. Väl där så fick vi vänta en stund och sen när vi väl fick vår taxi så var han typ halvblind. Så hela resan till KL som tog lite över 1 timme var ganska nervös då han slängde med bilen och hade sig hela tiden och ja, han såg väl antagligen inget! Haha!

Väl framme på hotellet så checkade vi in o jag blev besviken av att vi fick rum på 5 våningen(hade frågar om vi kunde få på de högre våningarna), Men hörde visst fel då vårt rum låg på 25 våningen med utsikt över Petronas towers och KL tower! Vi fick vårt bagage uppkört och sen gjorde vi oss hemmastadda.

Det var en stor lägenhet på ca 55 kvm med kök, stort badrum och garderober osv. Vi gick ut för att äta burgare på fat boy burgers utanför hotellet. Maten var okej men sjukt mättsam burgare! Sen var vi trötta så vi handlade lite smått och gick upp till rummet och slappade. När vi väl la oss så var det svårt och somna för det smällde med en massa fyrverkerier utanför ;/